WYGONIN KASZUBY 2018

Kategoria: Polska
Nr kat.: 001

Program

Dzień pt „Łowcy przygód”
Łowcy przygód- Za  pomocą tajemniczych wskazówek przeczesywać będziemy teren ośrodka i  uczestniczyć w zabawach  ćwiczących  umiejętność współpracy, pomysłowość, zwinność i dobrą pamięć.
Sześciobój łowców przygód- Podczas wspólnego spotkania każda grupa przedstawi się i zaprezentuje krótki program artystyczny oraz zmierzy się w ciekawych konkurencjach. Nie zabraknie też wspólnych tańców kolonijnych, które doskonale nas zintegrują.

Dzień pt „Młodzi dziennikarze”
W pogoni za informacją- zdobyte podczas zabawy umiejętności pomogą nam w nakręceniu własnych filmików. Dowiemy się jakie cechy są potrzebne osobom związanym ze światem filmu i telewizji.
Telewizja młodych- Zaprezentujemy nakręcone filmy „Lato w Wygoninie” oraz przedstawimy programy telewizyjne i reklamy przygotowane przez poszczególne grupy.

Dzień pt „Rodzinki”
Rodzinkowe puzzle-  zorganizujemy "rodzinki" do różnego rodzaju konkurencji, za które otrzymywać będziemy  fragmenty puzzli.
Zabawa ta pomoże nam w szybkiej integracji całej kolonii, nauczy współpracy pomiędzy młodszymi i starszymi kolonistami.
Familiada- w turnieju „popularności odpowiedzi” sprawdzimy, co lubi i czym się interesuje przeciętny „człowiek- przechodzień” oraz „człowiek – kolonista”. Wyłonimy zwycięską rodzinkę.
Dyskoteka rodzinkowa- Oprócz wspólnych tańców weźmiemy udział w konkursie z zadaniami i elementami pokazu mody kolonijnej na najsympatyczniejszą parę kolonijną (Miss i Mister Kolonii).

Dzień pt „Nasze talenty”
Pogodna telewizja- odwiedzimy stanowiska poświęcone znanym programom telewizyjnym takim jak: You can dance, Kuchenne rewolucje, Milion w minutę, Top Model oraz Szpital i weźmiemy w nich udział.
Mam talent-  W każdym z nas czai się wielki talent, dlatego  odkryjemy go i zaskoczymy innych swoim tańcem, pięknym głosem lub innym talentem artystycznym.  

Dzień pt „W krainie wyobraźni”
Zabawa w teatr- Realizując  kaprys przeobrażenia się w idola, bohatera filmowego czy książkowego przygotujemy przedstawienia teatralne rozwijając swoją twórczość i pomysłowość.
W krainie dziecka- Sprawdzimy swoją wiedzę o popularnych bohaterach bajek oraz animowanych ulubieńcach dużego i małego ekranu. Będziemy min. skakać jak Tygrysek, strzelać z łuku jak dzieci z Narnii, biegać  jak Gumisie oraz chodzić na nartach dla Królowej Śniegu.

Dzień pt „Podróże Guliwera”
Po całodniowej wycieczce autokarowej wieczorem, tak jak w znanym filmie „Jumanji”, nasz świat zamieni się z małej gry planszowej w duży, dziki świat, w którym będziemy musieli pokonywać trudności i przeszkody, by wygrać z innymi uczestnikami zabawy.
 
Dzień pt „Wesoły kolonista”
Karaoke- wspólnie zaśpiewamy piosenki swoich ulubieńców, według tekstu i linii melodycznej.
Spotkanie i pokaz dla rodziców- o godz. 15.00 zaprezentujemy naszym kochanym rodzicom wszystkie ciekawe pokazy z poszczególnych dni oraz wyłonione kolonijne talenty.
Miasteczko Śmiechu – wędrując po leśnym terenie zawitamy do wielu tajemniczych miejsc, w których spotkamy szereg magicznych postaci- mieszkańców Miasteczka Śmiechu. Wspólnymi siłami wykonamy zadania przez nich nam powierzone, za pomocą których przywrócona zostanie radość i szczęście w Miasteczku.

Dzień pt „Leśne skrzaty”
Przyrodnicze koło fortuny- gra wzorowana na telewizyjnym teleturnieju . Kręcąc kołem fortuny rozwiązywać będziemy przyrodnicze zagadki i łamigłówki z różnych kategorii, które będą doskonałym sposobem  na poszerzenie i podsumowanie wiedzy przyrodniczej.
Ekopodchody-  Czeka nas wielka  przygoda w lesie, na którą zostaniemy podzieleni na dwa zespoły. Uciekający zostawią za sobą ślady w postaci wskazówek (znaków) oraz zadań, jakie należy wykonać w trakcie pogoni.
Ognisko – po obejrzeniu programu artystycznego każdej z grup, nauczymy się kilku pląsów, zaśpiewamy znane piosenki i upieczemy kiełbaski.

Dzień pt „Nieustraszeni”
Komandosi- Przejdziemy szkolenie podczas którego będziemy: poddawani  różnym próbom, zdobywać flagę przeciwników oraz pokonywać wyzwania,  które sprawią,  iż każdy kolonista zda egzamin na prawdziwego „twardziela”.       
Skarb twierdzy szyfrów- Nauczymy się różnych sposobów szyfrowania wiadomości. Ruszymy w teren, by za pomocą tajemniczych wskazówek odnaleźć klucz do  ukrytego skarbu.
Dyskoteka-  po całym dniu zmagań w plenerze, bawić się będziemy przy tańcach szybkich i tych nieco wolniejszych, które przeplatane będą konkursami. Włączymy do grona kolonistów wszystkich, którzy pozytywnie przeszli chrzest.
 
Dzień pt „Smerfny świat”
Skrzynia Gargamela- Poprzez udział w różnych konkurencjach sprawnościowych i intelektualnych zdobywać będziemy cyfry, aby utworzyć z nich kod, który sprawi, że skrzynia Gargamela zostanie otwarta i nie będzie już dla nas tajemnicą.
Rozśpiewane smerfy- Zaprezentują się nam osoby posiadające talent wokalno-aktorski. Jako znane gwiazdy i zespoły muzyczne zaśpiewają największe przeboje tego lata.
Wizytą u Papy Smerfa - Smerfy często wpadają w tarapaty, tym razem pomożemy im  odnaleźć Papę Smerfa. Według Gwiezdnej mapy szukać będziemy zaginionych w lesie promieni walcząc z Gargamelem, Klakierem i Hogatą.

Dzień pt „Honorowy Obywatel Wygonina”
Olimpiada sportowa- Po uroczystym przemarszu drużyn i odpaleniu znicza olimpijskiego wykażemy się wieloma umiejętnościami w różnorodnych dyscyplinach sportowych. Wyłonimy zwycięzców w biegach, skokach, rzutach oraz innych zabawnych konkurencjach.
Rozgrywki Wygonin CUP – weźmiemy udział w piłkarskich rozgrywkach drużynowych. Rozegramy również coroczny mecz kadra vs. koloniści.
HOW- Będziemy walczyć o tytuł Honorowego Obywatela Wygonina opierając się na treści legendy o powstaniu Wygonina i jego okolicznych miejscowości.

Dzień pt „Złoty krążek”
Randka w ciemno- W oparciu o analizę odpowiedzi udzielonych na zadane pytania spośród trójki nieznajomych wybierać  będziemy „bratnią duszę” z którą udamy się na randkę. Po zabawie wykonamy pamiątki z kolonii.
Śluby kolonijne- oczywiście na niby, ale ubaw prawdziwy. Panna młoda w bieli, Pan młody w krawacie ślubować sobie będą w naszej leśnej chacie.
Na rozweselenie uroczystości, zdjęciami z pobytu uraczymy gości.
Dyskoteka pożegnalna- po przełamaniu wszystkich niechęci do tańca zabawa się na pewno rozkręci, a taki wieczór na pewno zostanie w pamięci- szczególnie jeśli trafi nam się taniec z naszą wakacyjną miłością. Nie zabraknie pożegnalnych dedykacji.

Dodatkowe atrakcje:

Zabawy sportowo - rekreacyjne: plac zabaw, park linowy, przejażdżki na quadzie, strzelanie z łuku, tor przeszkód, kwadrant, baskucja, unihokej, ringo, badminton, wędrujące piłki, polowanie na smocze jajo, dwa ognie, siatkówka plażowa, piłka nożna oraz kąpiele w jeziorze pod okiem ratownika.

Zabawy świetlicowe: gry komputerowe, urządzenia treningowe, mecze w piłkarzyki, tenis stołowy, chusta klanzy, w świecie zagadek, kalambury, ćwierćland, mafia, nasze jajko-ratunku, olimpiada zwierzęca, zajęcia plastyczne, relaksacja na dobranoc.

Ponadto każdy z wychowawców organizuje w swojej grupie wiekowej atrakcyjne zabawy nie wymienione wyżej, uwzględniając pomysły swoich podopiecznych. Za aktywny udział w konkursach dzieci są nagradzane, a na zakończenie otrzymują maskotki kolonijne. Wszystkie dzieci są ubezpieczone dodatkowo na okres trwania kolonii.

 
Poradnik Kolonisty:

PAKOWANIE:
Do zapakowania potrzebnych nam rzeczy najlepszy będzie duży plecak. Dodatkowy bagaż będzie niepotrzebnym obciążeniem. Można zabrać mały podręczny plecak, który przyda się w trakcie pobytu (wycieczki piesze, rowerowe, wyprawy terenowe).

Weź ze sobą odpowiednie ubranie oraz buty, abyś mógł czuć się dobrze podczas wycieczek, wypraw, rozgrywek sportowych, na plaży, placu zabaw, przy ognisku i podczas dyskotek. Na zajęcia w sali gimnastycznej weź dodatkowo obuwie sportowe najlepiej zwykłe "halowki". Pamiętaj o wygodnym domowym obuwiu (kapcie - chodzimy w nich w naszym pawilonie mieszkalnym). Nie zapomnij o przyborach toaletowych, ręcznikach, klapkach pod przysznic, bieliźnie osobistej, środku ochronnym do opalania oraz piżamie.

DOKUMENTY:
Mniej ze sobą legitymację szkolną z nr PESEL!. Wcześniej Twoi rodzice otrzymają KARTĘ KOLONIJNĄ, którą po wypełnieniu odeślą z powrotem. Będą w niej ważne informacje o Tobie, między innymi na co jesteś uczulony i jakie choroby przeszedłeś. 

NASZE RADY:
Unikaj zabierania ze sobą bardzo wartościowych rzeczy.
Zabierz ze sobą notesik z adresami członków rodziny i przyjaciół. Ucieszą się jeśli otrzymają od Ciebie kartkę z pozdrowieniami.
Jeżeli chorujesz na chorobę lokomocyjną, nie zapomnij o odpowiednich lekach, a także o tych lekarstwach, które dotyczą stałego leczenia.

...I NA KONIEC:

Spakuj plecak, uśmiechnij się
i ciesz się wspaniałymi wakacjami z nowo poznanymi przyjaciółmi !!!

Typ imprezy Kolonia
Wiek uczestników 7 - 15 lat
Zakwaterowanie Dom Wczasów Dziecięcych w Wygoninie k/ Starej Kiszewy

Ośrodek:
Funkcjonalne, estetyczne, atrakcyjne, pawilony mieszkalne na 104 miejsca w pokojach 4 os. (łazienki na korytarzu). Otoczony "oazą zieleni" na ogromnym 13 ha terenie, gdzie do dyspozycji kolonistów jest:
Sala gimnastyczna z zapleczem socjalnym, place zabaw ze zjeżdżalnią, kolejką linową, twierdzą, urządzeniami sprawnościowymi, leśny plac zabaw - szałasy, wigwamy, park linowy dla dzieci młodszych i trasa dla dzieci starszych, wielofunkcyjny kort tenisowy ze ścianką do nauki gry w tenisa, mini koszykówkę, boiska do gry w piłkę nożną, plażową, siatkówkę, unihoka oraz zabaw rekreacyjnych, letnia przestronna świetlica do dziecięcych imprez muzyczno-rozrywkowych, ogród wodny z wodospadem, biocenozą ryb i roślin na wieczorne zabawy terenowe i grillowanie, quady, rowerki dziecięce BMX oraz młodzieżowe, różnorodny sprzęt sportowo-rekreacyjny, zestawy gier edukacyjnych, zręcznościowych, komputerowych i pomocami do zajęć świetlicowych
Transport Dojazd własny. Dowóz i odbiór dziecka we własnym zakresie!
Wyżywienie 4 posiłki dziennie (w tym podwieczorek)
Dostępne terminy I turnus 23-06-2017 - 05-07-2018
II turnus 05-07-2017 - 17-07-2018
IV turnus 29-07-2017 - 10-08-2018
V turnus 10-08-2017 - 22-08-2018

Lokalizacja

WYGONIN, Poland

Zapytaj o produkt